ניהול כספים סטארטאפ
דף הבית » כללי » ניהול כספים לסטארט אפ – כל מה שצריך לדעת

ניהול כספים לסטארט אפ – כל מה שצריך לדעת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אחד המכשולים הבולטים בדרך של סטארט אפ להצלחה הוא כסף. זהו משאב שכמעט תמיד נמצא בחסר, ויש גם לא מעט מקרים שבהם התרוקנות חשבון הבנק עלולה להוביל להפסקת הפעילות ולריסוק החלומות. על-מנת למזער את הסיכון נדרש ניהול מקצועי לכספים, ולמעשה של כל הפן הפיננסי בהתנהלות הסטארט אפ – ובעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לייצר את אותה רמת ניהול הכרחית.

מה כולל ניהול כספים בסטארט אפ?

הבסיס של ניהול כספים לסטארט אפ הוא ניהול תזרים המזומנים. פעולה זו נועדה לספק מידע שוטף, מדויק ומקיף אודות ההכנסות וההוצאות של החברה הצעירה, כשהדגש במרבית המקרים הוא מן הסתם על ההוצאות – כדי להימנע ממצב שבו ה-Burn Rate גבוה מדי וישנה סכנה מוחשית לאובדן היכולת לתפעל את הסטארט אפ.

מרכיב נוסף בניהול כספי הסטארט אפ הוא מעורבות בתכנון התקציב וכן בקרה תקציבית, כלומר השוואה חודשית קבועה בין התכנון לבין הביצוע, וזאת על-מנת לוודא ניצול נכון של הכספים הקיימים ובמקביל שאין חריגות בעייתיות מהמסגרת שנקבעה.

כמו כן הגורם המקצועי המופקד על ניהול הכספים בסטארט אפ יהיה אחראי בדרך כלל על הגשת הדוחות לרשות המיסים, על מציאת פתרונות מימון משתלמים כשנוצר בכך צורך, על בדיקות נאותות ובחלק מהמקרים גם על תחום השכר בחברה, לרבות זכויות סוציאליות, אופציות ומניות.

מתי כדאי לבצע את ניהול הכספים במתכונת של מיקור חוץ?

התועלת הרבה של ניהול כספים הופכת אותו למרכיב קריטי בכל שלבי החיים של חברות הזנק. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהעלות, וליתר דיוק כדאי מאוד לצמצם אותה למינימום האפשרי. בהתאם, עבור סטארט אפים שהיקף הפעילות שלהם עדיין מצומצם יחסית מצד אחד, ומצד שני כבר כן מצדיקים תשומת לב לפן הפיננסי, ההמלצה היא לקבל את השירות במתכונת של מיקור חוץ.

בדרך זו ניתן ליהנות מכל היתרונות ניהול כספים לסטארט אפ ובפרט מהבקיאות המקצועית של החברה החיצונית שמספקת את השירות, מבלי להידרש לעלות ההעסקה הגבוהה של מנהל כספים קבוע. עוד סיבה טובה לבחור באופציה של אאוטסורסינג היא שבמתכונת זו הסטארט אפ יכול להרשות לעצמו מנהל כספים עתיר ניסיון – וניסיון הוא מפתח קריטי למיצוי המשאב יקר הערך מבלי להיקלע למצבים לא רצויים ובפרט קצב שריפת מזומנים בעייתי.

מי יכול לספק שירות ניהול כספים לסטארט אפ?

מתן שירות ניהול כספים לסטארט אפ מחייב כאמור קודם כל ניסיון רב. איכות נחוצה שנייה היא פרואקטיביות, כלומר מנהל כספים שנמצא תמיד צעד אחד לפני המציאות ולכן מזהה נקודות תורפה וכשלים אפשריים עוד לפני שהם מתרחשים – וכך מונע אותם. השירות עצמו חייב להינתן במקסימום גמישות ובהתאמה מלאה לצרכים המשתנים של הסטארט אפ, לרבות התגייסות מלאה בצמתים קריטיים – למשל לקראת גיוס הון או רכישת חברה אחרת.

עם The Founders מובטחים לכם גם ניסיון רב הן בניהול כספים באופן כללי והן בביצוע כל הפעולות הרלוונטיות לסטארט אפים, גם גמישות מרבית (לגבי היקף השירות והתחומים הספציפיים שאותם הוא כולל) וגם פרואקטיביות. עוד איכות חשובה היא הזמינות הגבוהה, כך שבשורה התחתונה תוכלו להוביל את הסטארט אפ בנתיב האופטימלי בלי לדאוג לנושא הכספי.

בקרו באקדמיה של דה פאונדרס וקבלו טיפים פיננסים מובחרים לסטארטאפ שלכם

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

עוד טיפים וכתבות מעניינות!

דילוג לתוכן