דף הבית » טרמינולוגיה של ניהול פיננסי » מהו ארביטראז’ ניהול פיננסי – פרטים מלאים

מהו ארביטראז’ ניהול פיננסי – פרטים מלאים

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

ארביטראז’ ניהול פיננסי הוא מונח המשמש לתיאור אסטרטגיות מסחר המייצרות רווחים גבוהים על ידי ניצול הפרשי המחירים בין הנכסים.

ארביטראז’ ניהול פיננסי היא טכניקה המאפשרת לך להרוויח כסף כאשר המחירים של נכסים שונים נמצאים במדינות שונות. זה נעשה על ידי מסחר בהם בזמנים ובמיקומים שונים, ואתה יכול להתעשר בעסקאות אלה.

אנו יכולים להגדיר ארביטראז’ ניהול פיננסי כמסחר של מכשיר פיננסי אחד עבור אחר. לדוגמה, אם יש לנו ריבית על השקעה ואם ברצוננו למכור אותה במחיר מסוים, אז נוכל להשתמש בריבית זו כערך הייחוס עבור המחיר המסוים הזה. לכן, במקרה זה, היעד שלנו הוא לקנות את ההשקעה במחיר מסוים ולמכור אותה במחיר אחר. זה ידוע כמסחר ארביטראז’.

להלן סרטון המדבר על הארביטראז’ של ניהול פיננסי:

https://www.youtube.com/watch?v=AuCH7fHZsZ4

מהם 3 סוגי הארביטראז’?

ארביטראז’ הוא תהליך של ניצול הפרש במחיר בין שני נכסים או יותר. התהליך מבוסס על העיקרון שאם נכס אחד נסחר במחיר נמוך מזה של נכס אחר, אז יהיה משתלם לקנות אותו ולמכור את הנכס השני במחיר גבוה יותר.

שלושת סוגי הארביטראז’ הם:

1. ארביטראז’ מזומן: הכוונה למסחר בניירות ערך עם מידע שוק, כמו מחיר סגירה של נייר ערך ומחיר סגירה של נייר ערך אחר בזמן אמת קרוב. ארביטראז’ ידוע גם כמסחר עצום וניתן להשתמש במונח זה ליותר משני נכסים בלבד. בדוגמה של ארביטראז’, משקיע קונה מניה במחיר הגבוה ממחיר הסגירה של מניה בתוך הכסף ומוכר אותה במחיר נמוך ממחיר הסגירה של מניה מחוץ לכסף. . שני סוגים שונים של מסחר בארביטראז’ מבוססים על שווקים, אחד על ידי בורסה ואחד על ידי ברוקר או חברה אחרת.

2. הגבלת ארביטראז’: סוג זה של מסחר כולל מכירת בחסר בניירות ערך במאמץ להרוויח. איש עסקים לווה כסף ומוכר מניות במחיר גבוה משווי השוק של המניה שלו. לאחר מכן הוא מחזיר את הכסף שנשאל בריבית, כך שיש לו עוד כסף למכירה הבאה. סוג זה של ארביטראז’ הוא חוקי אך אפשרי רק בשל טיפול מס נוח על רווחי הון לטווח קצר ממכירת נייר ערך.

3. ארביטראז’ ארוך: זוהי צורת מסחר שבה המשקיע רוכש ניירות ערך במחיר נמוך מערכם לטווח ארוך ומוכר אותם מחדש במחיר גבוה יותר, לרוב בבורסה. סוג זה של מסחר אינו חוקי ועלול לעלות ביוקר מכיוון שהקונה חייב לציית לכל כללי השוק האוסרים לבצע שורט במניות. כאשר סוג זה של מסחר.

מהי דוגמה לארביטראז’?

דוגמה לארביטראז’ היא כאשר סוחר קונה מניה במחיר נמוך יותר ומוכר אותה במחיר גבוה יותר. זה קורה כאשר ערך המניה עולה או יורד בערכה.

ארביטראז’ אינו מוגבל רק למניות, אלא חל גם על כל נכס או סחורה אחרים כגון זהב, נפט וכו’. כאשר יש עלייה בביקוש לנכס כמו זהב או נפט, אז תהיה עלייה בהיצע – זה נקרא “ארביטראז'”. מחיר הנכס יעלה מכיוון שאנשים מוכנים לקנות יותר מהנכס הזה ממה שהם היו עושים קודם. אותו דבר יכול לקרות עם סחורות אחרות כמו קפה או חיטה: אנשים מוכנים לשלם יותר עבור הסחורה הזו ממה שהם היו עושים קודם לכן.

מהם שלושת התנאים לארביטראז’?

ארביטראז’ הוא סוג של מסחר בין שני נכסים שונים. זוהי אחת מאסטרטגיות המסחר הרווחיות ביותר וניתן ליישם אותה על מניות, מטבעות, סחורות ואפילו מכשירים פיננסיים.

שלושת התנאים לארביטראז’ הם:

1. מחירו של נכס אחד חייב להיות גבוה ממחירו של נכס אחר.

2. חייבת להיות אספקה ​​של שני הנכסים בו זמנית.

3. אסור שיהיה ביקוש לנכס אחד כשהוא זמין בכמויות גדולות בשוק, אבל אין ביקוש לנכס השני כשהוא זמין בכמויות קטנות בשוק (כלומר, ללא הזדמנות ארביטראז’).

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

עוד טיפים וכתבות מעניינות!

דילוג לתוכן