ניהול לקוחות הוא חלק מרכזי בכל עסק. באחריות הלקוח לוודא שהחברה מספקת את צרכיו. זה גם אומר שאתה צריך להיות מסוגל לספק להם את מה שהם רוצים, ולא רק את מה שהם צריכים.
בכל הנוגע לשירותים פיננסיים, הלקוחות מצפים שתוכל לספק להם את כל מה שהם צריכים על מנת שהם יהיו מרוצים ומרוצים. אמנם שירות טכני דורש מיומנויות ומומחיות שונים מהלקוחות שלך.
להלן סרטון המדבר על ההשפעות של ניהול לקוחות מעולה:
השפעות של שירות פיננסי טוב על ניהול לקוחות
תעשיית השירותים הפיננסיים גדלה בקצב משמעותי בעשור האחרון. הצמיחה הזו יצרה הזדמנויות רבות לעסקים. עם זאת, ישנם כמה גורמים המעכבים אותו מלהפוך לתחרותי וחדשני יותר. אחד הגורמים הללו הוא היעדר חווית לקוח ומתן שירות, אשר ניתן לייחס לכך שהרבה בנקים ומוסדות פיננסיים לא הצליחו ליצור קשרי לקוחות חזקים עם לקוחותיהם.
בכלכלה גלובלית, ניהול לקוחות הוא הגורם החשוב ביותר לעסקים. זה עמוד השדרה של העסק שלהם.
ניתן להגדיר שירות פיננסי טוב כשירותים המספקים פתרונות פיננסיים ללקוחות בצורה משתלמת. זה כולל הכל משירותי בנקאות, ביטוח והשקעות ועד כרטיסי אשראי, הלוואות ומשכנתאות. בעידן של גלובליזציה, חשוב יותר ויותר לעסקים לקבל גישה לשירותים אלה ולא רק לספק אותם אלא גם לנהל אותם בשמם.
על מנת להצליח בתחום זה, עסקים צריכים להבין היטב את צרכי הלקוחות שלהם וכיצד הם רוצים שהכסף שלהם ינוהל. המטרה כאן היא לא רק לקבל הבנה טובה אלא גם להיות בעלת יכולת לספק את הצרכים הללו עם מינימום הפרעות או אי נוחות ללקוחות. יש לראות בניהול לקוחות שירות, לא מטלה. המטרה היא לתת ללקוחות את מה שהם רוצים כשהם רוצים. שירות פיננסי טוב יכול לשפר את שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם.
כיצד שביעות רצון הלקוחות משפיעה על הביצועים הפיננסיים?
הלקוחות רגישים מאוד לאיכות השירות שלהם. לכן, חיוני לחברות להיות מסוגלות למדוד ולעקוב אחר רמות שביעות רצון הלקוחות.
ניתן לחשב את ציון שביעות רצון הלקוח על ידי השוואת מספר הלקוחות המרוצים למספר הלקוחות הלא מרוצים. ציון שביעות רצון הלקוח יכול לשמש גם כבסיס לקבלת החלטות שימור לקוחות.
חברה לא צריכה להתמקד רק במדידת רמות שביעות רצון של לקוחות – היא צריכה להתמקד גם בשיפורן. על ידי מדידה ומעקב אחר רמות שביעות רצון הלקוחות, חברות יוכלו להבין מה הלקוחות באמת רוצים וצריכים מהמוצרים או השירותים שלהם. אם לחברה אין תמונה מדויקת של רמת שביעות רצון הלקוחות הנוכחית שלה, היא תתקשה לבצע שינויים שישפרו את המוניטין שלה ויגרמו ללקוחות אחרים להיות מרוצים יותר מהמוצרים או השירותים שלה בעתיד.
שביעות רצון הלקוחות היא אחד הגורמים החשובים ביותר לביצועים הפיננסיים של החברה. זה משפיע על רווחיות החברה ועל יכולתה להמשיך ולשרת את לקוחותיה.